Zdravím příznivce pylonového létání…
Po mém velkém nezdaru na prvním letošním klání konaném na LMK Hory u Karlových Varů jsem si zajel spravit chuť do 300km vzdáleného Olomouce, kde se konala již 45. Grand Prix, kterou od roku 2015 pořádá Jirka Klein a navazuje tak na slavnou GP, která se konávala od konce 70.let na Mělníku.
Vzal jsem tedy rodinu do „obytňáku“ a vyrazili jsme již ve čtvrtek ráno směrem Olomouc, kam jsme po 4h dorazili. Byli jsme však až druzí, protože nás předstihl o 5 minut katarský princ ABDULLAH AL-THANI se svým týmem a po nás přijeli sourozenci BEA a NICOLÁS YEPES SÁNCHEZ ze Španělska.
Předpověď počasí na čtvrteční trénink nebyla moc příznivá, ale nakonec se počasí vybralo a mě se podařilo jít si „skočit“ alespoň 2x nahoru bez pylonů! Ty totiž přivezl až Sam ANDRLÍK v pátek ráno. My je pak s JIRKOU za asistence našeho mladého a NICOLÁSE stavěli 🙂
Nakonec se rozhodlo, že bude malá změna a pátek bude čistě tréninkový den a začneme na „ostro“ až v sobotu. Takže v sobotu proběhlo 5 soutěžních kol a v neděli se pak odlétala ještě 3 kola + finálový rozlet prvních tří z každé kategorie.
Před 45.GP jsem musel narychlo přejít z Graupnera na JETI aparaturu a připravit 3.eroplány. Tyto všechny doma zalétat a nastavit na požadované parametry. Zejména výchylky, aby se již nikdy neopakovala ta situace která mě postihla v Karlových Varech.
V pátek jsem odlétal 10 tréninkových startů mezi pylony (testoval jsem 4 různé vrtule) a našel jsem si svůj „oblíbený“ plácek, kde bude pro mne nejlepší pozice na pilotáž 🙂 Ono to totiž není jednoduché a každý pylonář je zvyklý na svůj „flek“, z kterého vše vidí a ovládá. To je totiž výhoda domácího prostředí, kde jste již na své místo zvyklí.
Těch 10 startů mě stačilo abych si navykl na pylonářskou trat’ v Olomouci, a cítil se jak doma. Naštěstí jsme létali po dvojicích takže mezi 2. a 3.pylonem nebyla obvyklá tlačenice.
V prvním letu jsem předvedl čas 56.86s. ale 3x posekal pylon (2+2+3), takže hned v úvodu jsem napsal 200s. Což vás ihned donutí k zamyšlení jak vše dostat opět pod kontrolu, aby z toho nebyl další VÝBUCH. Takže jsem nasadil vrtuli Graupner 5.2×5.2, která není zas tak rychlá jako APC 5×6.25 ale víte, když se vyvarujete zbytečných chyb máte 62s.motorového času než vypne limitér. Druhý start byl za 59.53s.(čistý) a bylo to „zatím“ to nejlepší co jsem kdy zaletěl ! Dodnes jsem měl nejlepší čas z Rothenburgu za 63.99s. !
Dalšími lety jsem atakoval hranici 60s.ale pod ní jsem se už nepodíval 60.70s+61.40s.+61.47s.+66.25s.) a (60.23s+60.33s) ale sekl jsem do pylonu 1. a 2. takže (+10% penalizace). Jelikož se letělo na 8 kol, tak se dvě kola škrtala, což ve výsledku mě přineslo průměr na let 62.62s. V Karlových Varech jsem měl průměr neskutečných 71s.! Výsledkem bylo celkové 6.místo na GP a 4.místo na Mistrovství republiky :-))))
Co mě hlavně těší, jsou mé tréninkové starty které, jsou přínosem k tomu, abych byl rovnocenným pylonářem a protivníkem k našich mistrů světa…
Tímto bych chtěl ještě poděkovat Jirkovi za perfektní organizaci a sobotní banket v Daskabátu a málem jsem zapomněl zmínit svého „mecha“ bez kterého bych takové časy neměl !!!
Jirko: byl jsi a budeš vždy první s kterým jsem se dostal pod 60 sekund !!!
Díky moc… Kamil a team Mojo Risin
PS: ještě jsem vám neřekl, kdo vyhrál královskou F3D kategorii a byla to právě BEA, která si zasloužila právem velký aplaus a putovní pohár. Její bratr NICOLÁS vyhrál v F3T a můj mechanik JIRKA zvítězil v elektrách F3E.