Další informace z Drachtenu

Máme zady další shrnutí uplynulých dní v Drachtenu. Tyto byly opět zveřejněny na stránkách pylonracing.cz.

Vybral jsem informci o dění v pondělí, úterý a středu.

Pondělí 31. července: prší a prší

Probuzení do deštivého dne nám zhatilo všechny plány na maximální využití posledního dne volných tréninků. Dopolední trvalý déšť vystřídala odpolední přeháňková fronta podpořená silným nárazovým větrem. Podmínky dosti drsné, ale nedá se nic dělat, musíme trénovat. Přes všechno úsilí se nám podařilo probojovat na trať pouze jednou těsně před ukončením letového provozu, který byl dnes nastaven na 17:00hod. Bylo to celkem nervózní odpoledne, završené konfliktem mezi Romanen a startérem na trati, který ho nepustil na start s vysvětlením, že máme vyčerpaný přidělený limit startů. Bohužel nebyl schopen pochopit, že když si dva piloti dělají navzájem mechaniky (Tomáš s Romanem), tak nemohou letět současně !!!

Pondělní večer byl vyhrazen pro zahajovací recepci s drobným pohoštěním. Po splnění společenské povinnosti jsme se vrátili do našeho depa a pokračovali v práci na motorech, které si každý den říkají o večerní servisní péči.

Úterý 1. srpna: ceremoniál, přejímky a oficiální trénink

Deštivé počasí pokračuje , ale pořadatelům to nezabrání v uspořádání zahajovacího ceremoniálu před vyvěšenými vlajkami. Začínáme za prudkého lijáku, který se postupně zmírní až na konec jsou poslední proslovy a hymna bez deště.

Po skončení slavnostního zahájení se okamžitě spouští technická přejímka modelů podle časového harmonogramu. Přicházíme na řadu po jedenácté hodině, nejdříve jdou elektrikáři následováni spalováky. Přejímací kolečko začíná „velmi důležitou kontrolu“ jestli máme všechny modely popsány licencemi a označeny vlastní identifikací. A ta úplně nejdůležitější věc je velikost písmen. Licence musí mít písmena vysoká nejméně 25mm a identifikace 10mm. Kdo má písmenka byť o milimetr menší, musí zpět a opravit.
Následuje základní měření rozpětí všech rozměrů a vážení. Jedinou smysluplnou kontrolou je ověření funkčnosti systému Fail Safe, který při ztrátě signálu přijímače zhasne motory.

Paralelně s přejímkou byl spuštěn oficiální měřený trénink. Tady má každá země podle počtu reprezentačních týmů vyhrazené časové okno. Zpravidla to vychází na 2 až 3 starty pro každého pilota. Naše časové okno bylo nastaveno na 15:05 hod. Ale celodenní dešťové přeháňky přesunuli naše časové okno až na půl šestou večerní. Ovšem další déšť zařídil, že si v úterý nezalétáme vůbec a český trénink se přesune na středu ráno. Pro spalováky to znamená vyčištění a propláchnutí připravených „oštantovaných“ motorů na další den.

Středa 2. srpna: oficiální trénink, první soutěžní lety

Tréninkové lety máme vyhlášeny na devátou hodinu ranní. To znamená pro spalováky před zahájením nastartovat všechny motory a nastavit seřízení palivové směsi (oštantovat), znovu natankovat a připravit k letu. Jaké bylo překvapení, když nás v půl deváté pořadatel vykázal, že motory můžeme spouštět až po deváté hodině. Vůbec ho nezajímalo, že v devět máme stát uprostřed letového kruhu a zahájit trénink.
Naštěstí mohli na devátou vyrazit elektroletci a druhou polovinu tréninku nechat spalovákům. Tak se také stalo a na transportní vozidlo k odjezdu druhé skupiny na start se nasedalo po půl desáté. Bohužel další dešťová fronta předčasně ukončila náš trénink a na start se ani neodjelo.

Je poledne, stále prší, a čekáme na přechod fronty, abychom mohli konečně odtrénovat …..

Fotogalerie je doplněna o další fotografie

https://photos.google.com/share/AF1QipO03RyFxCKCwtAnRDUigbbvS7jvKfkpOzNoqOWs_eMUZ7MrpeKVctlY5ygKE0aUtQ?key=c1VXaWtLWmxQV19QZ3VnYjBiTWpHX0I3dXpyZXNB

Jirka Hloušek